Welcome...Hosgeldiniz...Willkommen...Dobrodošli...

21. kol 2011.

Tuba Buyukustun: Reportaža 27.12.2010.(poslije Egipta)/ TUBA NIN LAHA MAGAZİN İLE YAPTIĞI ROPORTAJ


- Mısıra ilk gelişiniz mi?

Evet ama Mısır ve tarihi hakkında çok şey biliyorum. Kitaplardan ve arkadaşlarımdan çok şey öğrendim.  Mısıra geldiğim anda kitapların ötesinde bir şeyle karşılaştım. Mısır çok güzel bir yermiş. Ne yazik ki burada sadece 2 gün kalabileceğim çünkü dizi çekimlerim var Türkiyede. Erken gitmem gerektiği için çok üzgünüm.

-Bili ste po prvi put u Egiptu?

Da, ali jako dobro poznajem istoriju Egipta, preko knjiga koje sam pročitala, ali i preko prijatelja. Dakle, ipak sam došla sa određenim predznanjem. Nažalost, isplanirali smo nešto u Turskoj pa sam se morala vratiti ranije.

- Bu kadar sıcak bir karşılama bekliyor muydunuz?
Uçaktan indiğim anda ne kadar mutlu olduğumu tahmin edemezsiniz. Beklenmedik bir karşılama oldu, gül verildi bana ve bu beni çok utandırdı çünkü Mısırlıların beni bu kadar takip ettiklerini düşünmüyordum. Çok şasırmıştım ve özellikle benim için mi hazırlandı yoksa benimle tesadüfen mi karşılaştılar diye düşündüm. Mısırlılar çok samimi, misafirperver insanlar. Onlara iş dışında da gezmek için geleceğime söz verdim.

- Da li ste očekivali ovakvu dobrodošlicu?
Ne možete zamisliti moju sreću koju sam osjetila po izlasku iz aviona, jedna sasvim neočekivana dobrodošlica zatekla me tamo, dobila sam Egipatske ruže i nezaboravan zagrljaj, nisam znala da je moj dolazak tamo bio tako propraćen.To je za mene bilo veliko iznenađenje, tolika želja da me upoznaju. Egipćani su vrlo prijatni i ljubazni. Obećala sam da ću jednom otići tamo a da povod ne bude posao.

- Mısırda nereleri gezdiniz?
Sadece Mısır müzesine gidebildim ve binanın her yerini çektim. Orayı iyice ezberlemeden ayrılmadim. Nasil yapıldığını, geçmişini, önemini ve nasıl koruduklarını sordum. (Gülüyor) Mısır müzesini, aileme ve arkadaşlarıma göstermek için çantamda götürmek isterdim. Sanırım onları da buraya getireceğim.

- Šta ste uspjeli vidjeti od egipatskih znamenitosti?
Samo egipatski muzej i nekoliko građevina(smijeh*), pitala sam se kako je to izgrađeno, kako se štiti, koje značenje ima. voljela bih dovesti porodicu tamo i pokazati im sve to.

- Onlara Mısır hakkında ilk önce ne anlatacaksınız?
Onları aradım, burada ne gördüğümü anlattım ve bir şey istiyorlar mı diye sordum. Kendime, arkadaşlarıma ve aileme papyrus, parfüm gibi eşyalar aldım. Aslında alışverişe çıkmak istiyordum ama zamanım çok az. Khan El-Khalili’ye de gitmek ve oradan beduinlere ait ve oryantal giyisiler almak istiyordum. Orada başka bir yerde bulunmayan aksesuarların bulunduğunu duydum. Bir dahaki gelişimde mutlaka kendim ve arkadaşlarım için alacağım.

- Šta ste im prvo rekli o Egiptu(porodici, prijateljima)?
Kad sam ih nazvala i ispričala im šta sam sve vidjela, rekla sam im da je to mjesto gdje bih moglaostvariti sve što poželim* za sebe, za prijatelje, zapravo htjela sam otići kupiti nešto za njih. I otišla sam, ali trajalo je vrlo kratko. Odatle sam otišla do Khan El-Khalili, poželjela nositi orijentalnu odjeću....

Zašto sam ovo prevela pitate se, njena sreća se osjeti na kilometre, osmjeh na obilazak piramida, gdje postoji priča da su ih ona i Murat obilazili zajedno...Eto zašto je Egipat zemlja u kojoj bi mogla ostvariti sve što poželi

3 komentara:

  1. I sasvim je u boli. Nisam mogla premjestiti na sve. Uzrujala sam se s njim i ja počeli postaje jako negativna u životu.
    Ja privukao još više negativnih stvari. Moja mama je došao u grad, a ona nije bila potporu na svim našim odnosima.
    Sam se potrudio da se čarolija kotač, nakon što moj prijatelj me upoznati s ovom velikom dr. Raman da joj pomogne u takvoj situaciji, čak i najgori od svoje situacije, moram
    vjera koja je mogla donijeti moj dečko natrag na mene, i ja počeo raditi sve što je tražio da učinim tijekom čarolija lijevanje, sam postao pozitivniji.
    Doing čarolija prakse i ovo mi pomogne postala puno više pozitivnih o
    moj dečko i ja vizualizirati svaki dan
    da sam se vratio u svojoj kući.
    Kad sam se vratio na posao u rujnu je predložio mi samo kako sam ga zamislio kao dobro, to je nevjerojatno, kako se život može promijeniti u dva tjedna činilo kao vječnost, ali to se dogodilo samo s rasponom od tjedan dana koji je trajno do danas
    Ono što želim reći je, samo vjerujem u ovu dr i imati vjeru svaka stvar će raditi za vas, a ako vam je potrebna ova dr u bilo kojoj vrsti čarolija želite ga baci ga za vas putem e-pošte na ramansolutiontemple@gmail.com je ondr. super, hvala dr. Raman.

    OdgovoriIzbriši
  2. it is a great joy to me that i have find a great spell caster in the internet, i never believe there is a great spell caster like Dr.ODILI ever since 9 years i have been marriage have been passing through so many temptation in my marriage just because i could not give birth to a child, just because of that, my husband left me, and go outside of town having and afair with a 18 year old girl, in the town, in new york, me while i was face challenges in my marriage, i never no that my mother in-law was responsible for it, for me not to get pregnant on till i contact this great spell in internet who name Dr.ODILI drodililovespell@gmail.com, i told him all my problem in my marriage, that i didn’t have a child, him told me i should not worry, he going to consult his gods, i obey him , he said i should give him just only one day to come back to me, the next day him told me that my mother inlaw is the one that is responsible of all my problem, to cut every thin story, him caster all the spell that was holding my marriage, i and my husband, but of us are now happy, and now i was table to give birth to a child which now going to 2 year now, everything is now go well with me in my marriage. and my mother inlaw, die during the process. i really believe there is truth Dr. in the internet to contact him: drodililovespell@gmail.com or call him +2347039462479

    OdgovoriIzbriši

  3. HOW I GOT MY HUSBAND BACK THROUGH DR KADUKATEMPLE@GMAIL.COM
    WHATSAPP NUMBER +393511406759

    My Ex-Husband dumped me two weeks ago after I accused him of seeing someone else with that he has to leave the house three months without informing me, since then i have being waiting for him to return back home but it never came back . I want him back in my life but he refuse to have any contact with me. I was so confuse and don't know what to do, so I reach to the internet for help and I saw a testimony of how a spell caster help people to get their ex back so I contact the spell caster and explain my problem to him and he cast a spell for me and assure me of 48hours that my ex will return to me and to my greatest surprise the second day my ex came knocking on my door and beg for forgiveness. I am so happy that my lover is back again and not only that, we are about to get married. Once again thank you Dr KADUKA, You are truly talented and gifted. Email: kadukatemple@gmail.com is the only answer. He can be of great help and I will not stop publishing him because he is a wonderful man.Email him now if you need his help kadukatemple@gmail.com
    WhatApp him on +393511406759

    OdgovoriIzbriši